Vanliga Frågor – Storstädning

OBS! Stycket nedan innehåller viktig information som kunden måste ta del av innan vi börjar ett samarbete. Texten utgör en del av allmänna villkor som gäller i vårt företag.

1. Vad ska jag tänka på innan ni kommer?

Plocka undan lösören från golv som kläder, leksaker etc. Plocka även bort saker som blomkrukor, vaser etc. från fönsterbrädorna som kan vara i vägen för att öppna fönstren om ni valt tillvalet fönsterputsning. Vill kunden få det städat bakom möbler som soffor etc. måste kunden själv flytta på möblerna. Vår personal flyttar inte på större möbler pga. skaderisk.


2. Ingår fönsterputsning i Storstädning?

Nej, fönsterputsning ingår inte i storstädning. Fönsterputsning beställer ni separat och väljer samma dag så putsar vi dina fönster under storstädningen.


3. Hur lång tid tar storstädningen?

Vi bokar alltid in antingen 08:00 till 12:00 eller 13:00 till 17:00 som senast, samtidigt beror det på schemaläggningen av personalstyrkan, ju fler personal ju kortare tidsåtgång.


4. Har ni städmaterial med er?

Vi tar en delvis städmaterial med oss. Den som kunden bör ha hemma är en dammsugare, mopp med hink, en stege och standard städmedel såsom såpa, diskmedel, jif cream och ajax allrengöring.


5. Vad händer om min bostad är hårt nedsmutsad?

Vid hårt nedsmutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på en normalsmutsat boende som städas regelbundet dvs. minst 1 gång per månad . Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras kunden tilläggstid. Kunden väljer själv att godkänna tilläggstiden, skulle kunden inte godkänna kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Priset per timme blir då 245 inkl. moms och efter RUT-avdrag


6. Kan man lämna av nyckel till er?

Det går bra att lämna av nyckel till oss men vi ser helst att kunden är på plats och öppnar upp åt oss. Man kan lämna av nyckeln senast 3 dagar innan på Varuvägen 9, 125 30 Älvsjö eller skicka per post, meddela oss ifall ni önskar göra det så återkommer vi med mer information.


7. Kan jag avboka min storstädning?

Ja, det går bra att avboka kostnadsfritt så länge det sker 3 arbetsdagar innan städtillfället. Skulle man avboka senare än 3 arbetsdagar tar vi ut en avbokningsavgift på 700kr. Ifall avbokning sker senare än 2 timmar innan städtillfället utgår en debitering på 1300kr inkl. moms. Notera att avbokningskostnader inte är berättigar till rut-avdrag.


8. Hur betalar jag för min storstädning?

Betalning sker via faktura, antingen kostnadsfritt via e-post. Med vanlig post tillkommer +35kr avgift. Fakturan har 14 dagars förfallodatum.


9. Vad ingår i en storstädning?

Se under fliken “Städmoment”, sen finns det flera tillval ifall man önskar som är bla.

  • Rengöring av kylskåp +185 kr
  • Rengöring av ugn +185 kr
  • Fönsterputsning
  • Mattvätt/Textiltvätt fr.85 k

10. Har ni garanti på städningen?

Ja, vi har alltid nöjd kund garanti, skulle det vara något som vi missat så meddelar ni oss via e-post med bild senast 24h efter avslutat städtillfälle och vi kommer ut inom 24h och åtgärdar det. Om kunden själv åtgärdat felet innan Cleanflat Sverige AB kontaktades, utgår ingen ersättning.


11. När får jag min faktura?

Fakturor skickar vi i början av nästa månaden. Det betyder om du fick storstädning i början av Januari, då får du din faktura i början av Februari. Mellan 2:a och 5:e dag av månad.


12. Är ni försäkrade?

Ja, vi är ansvarsförsäkring hos Trygg Hansa, max 10 miljoner kr / skada.


13. Har ni F-skattesedel?

Ja.

Tillbaka