Vanliga Frågor – Visningsstädning

CLEANFLAT SVERIGE AB ÄR PROFFS PÅ HEMSTÄDNING OCH KONTORSSTÄDNING.

OBS! Stycket nedan innehåller viktig information som kunden måste ta del av innan vi börjar ett samarbete. Texten utgör en del av allmänna villkor som gäller i vårt företag.

1. Vad ska jag tänka på innan ni kommer?

Plocka undan lösören från golv som kläder, leksaker etc. Plocka även bort saker som blomkrukor, vaser etc. från fönsterbrädorna som kan vara i vägen för att öppna fönstren och utföra fönsterputsning.

2. Kan jag beställa Visningsstädning fast mitt boende är hårt smutsad?

Vid hårt nedsmutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på en normalsmutsat boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras kunden tilläggstid. Kunden väljer själv att godkänna tilläggstiden, skulle kunden inte godkänna kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Priset per timme blir då 265 kr inkl. moms efter RUT-avdrag. Ifall man vet att man har ett smutsigt boende så rekommenderar vi att istället beställa en Storstädning eller Grovstädning.

3. Vad är skillnaden mellan visningsstädning och hemstädning?

De två städningarna är ganska lika, men det finns dock vissa skillnader. I visningsstädning fokuserar vi mycket på estetik och varje detalj samt man kan beställa till städmaterial men båda avser normalt underhållen bostad med regelbunden städning i annat fall erbjuder vi storstädning.

4. Har ni städmaterial med er?

Nej, städmaterial tillhandahåller kunden och en lista på vad som behövs hittar man under fliken “städmaterial”. Skulle man önska att vi tar med oss städmaterial så kostar det +250 kr och ni meddelar oss det vid bokningen.

5. Hur lång tid tar storstädningen?

Vi reserverar antingen från 08:00 – 12:00 eller 13:00 – 17:00 och därefter beror tidsåtgången på personalstyrkan som skickas till uppdraget.

6. Måste jag vara hemma?

Under själva städningen behöver kunden inte vara hemma, men vi ser gärna att kunden öppnar upp boendet för vår personal och därefter besiktar det i slutet av städtillfället. Ifall man inte kan vara på plats och öppna upp åt personalen så kan man lämna av nyckel hos oss 3 arbetsdagar innan städtillfället.

7. Kan man lämna av nyckel till er?

Det går bra att lämna av nyckel till oss men vi ser helst att kunden är på plats och öppnar upp åt oss. Man kan lämna av nyckeln senast 3 dagar innan på Drottningholmsvägen 17, 112 42 Stockholm eller skicka per post, meddela oss ifall ni önskar göra det så återkommer vi med mer information.

8. Kan jag avboka min visningsstädning?

Ja, det går bra att avboka kostnadsfritt så länge det sker 3 arbetsdagar innan städtillfället. Skulle man avboka senare än 3 arbetsdagar tar vi ut en avbokningsavgift på 300kr. Ifall avbokning sker senare än 2 timmar innan städtillfället utgår fullpris för tjänsten inkl. moms. Notera att avbokningskostnader inte är berättigar till rut-avdrag.

9. Hur betalar jag för min visningsstädning?

Betalning sker via faktura, antingen kostnadsfritt via e-post eller vanlig post +35kr med 10 dagars förfallodatum.

10. Har ni garanti på städningen?

Ja, vi har alltid nöjd kund garanti, skulle det vara något som vi missat så meddelar ni oss via e-post med bild senast 24h efter avslutat städtillfälle och vi kommer ut inom 48h och åtgärdar det. Om kunden själv åtgärdat felet innan Cleanflat Sverige AB kontaktades, utgår ingen ersättning.

11. Hur betalar jag?

Efter två dagar från utförde arbete kommer en faktura via e-post eller vanlig post, beroende på hur ni önskar, med 10 dagars betalningsfrist.

12. Är ni försäkrade?

Ja, vi är ansvarsförsäkring hos Trygg Hansa, max 10 miljoner kr / skada.

13. Har ni F-skattesedel?

Ja.

Vi lämnar nöjd kund-garanti som innebär att om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med städresultatet, kontaktar du oss inom tre dagar så försöker vi lösa problemet gemensamt.

För oss är det superviktigt att du ska vara 100% nöjd varje gång.

Kontakta oss