Vanliga Frågor – Flyttstädning

CLEANFLAT SVERIGE AB ÄR PROFFS PÅ HEMSTÄDNING OCH KONTORSSTÄDNING.

OBS! Stycket nedan innehåller viktig information som kunden måste ta del av innan vi börjar ett samarbete. Texten utgör en del av allmänna villkor som gäller i vårt företag.

1. Hur lång tid tar flyttstädningen?

Antingen från 08:00-12:00 eller 13:00-17:00, schemaläggaren lägger upp rätt antal personal beroende på storlek (kvm)
på bostaden.

2. Hur långt i förväg måste jag boka?

Vi brukar kunna ta oss an bokningar med kort varsel. Men vi rekommenderar att ha en viss framhållning, speciellt ifall städningen ska ske vid månadsskiftet.

3. Har ni med er städmaterial?

Ja, vi på Cleanflat Sverige AB tar med oss all städmaterial.

4. Ingår fönsterputs?

Ja, fönsterputs ingår. Inglasad balkong och terrass ingår inte. Vid temperatur -5 eller lägre putsar vi bara insidan av fönster.

5. Något jag måste tänka på innan flyttstädningen?

Att bostaden är fri från möbler och lösören. Stänga av kyl/frys minst 4 timmar innan städtillfället. Skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang. Montera bort front på badkaret så städar vi under det så gott vi kan. Ugn som har dubbla glas ska kunden montera bort ena för att vi ska kunna städa mellan dem. Belysning skall finnas i varje rum, extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb, i de fall där belysning ej finns kan inte garanti lämnas på jobbet.

6. Vad händer om min bostad är hårt nedsmutsad?

Vid hårt nedsmutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på en normalsmutsat boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras kunden tilläggstid. Kunden väljer själv att godkänna tilläggstiden, skulle kunden inte godkänna kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Priset per timme blir då 265 kr/tim efter rut-avdrag.

7. Delvis möblerad boende?

En flyttstädning ska vara omöblerad, de fall där man har kvar möbler och önskar att dessa även städas då tillkommer det +30% på totala priset. Ifall man inte önskar att möblerna ska städas då städar vi endast runt möblerna (vi flyttar inte på möblerna). Fasta möbler som Köksskåp/Badrumsskåp ska vara tömda och öppna ifall dessa ska städas inuti (stängda & ej tömda skåp städas ej). Glöm inte att meddela oss ifall ni även önskar att möblerna ska städas!

8. Kan ni städa en lägenhet som har 3-4 meter högt i tak?

Ja det kan vi, meddela oss det vid bokningen så tar vi med oss en teleskopstege 3m mot ett tillägg på +150kr. Glömmer man meddela oss detta så uteblir städning på högre höjd än 2m.

9. Lämnar ni garanti på flyttstädningen?

Vi lämnar 72 h garanti, vid anmärkning ordnar vi till det samma dag eller nästkommande vardag.

10. Kan jag avboka flyttstädningen?

Kostnadsfri avbokning 3 dagar innan städtillfället, vid senare tid debiteras en avbokningsavgift på 400kr inkl. moms, ifall vi åkt ut utan att någon finns på plats för att öppna upp åt oss debiterar vi 1300kr inkl. moms för utebliven tjänst.

11. Kan jag lämna nycklarna till er?

Ja, ifall ni inte kan närvara på plats och låsa upp åt oss så kan ni lämna nycklarna till oss senast 3 arbetsdagar innan städtillfället, ring eller maila oss för instruktioner. Om ni inte har möjligheten att komma tillbaka i slutet av städtillfället så kan vi låsa och lägga nycklarna i brevinkastet, meddela oss via majl eller arbetsledaren på plats.

12. Hur betalar jag?

Efter två dagar från utförde arbete kommer en faktura via e-post eller vanlig post, beroende på hur ni önskar, med 10 dagars betalningsfrist.

Vi lämnar nöjd kund-garanti som innebär att om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med städresultatet, kontaktar du oss inom tre dagar så försöker vi lösa problemet gemensamt.

För oss är det superviktigt att du ska vara 100% nöjd varje gång.

Kontakta oss