Vanliga Frågor – Hemstädning

CLEANFLAT SVERIGE AB ÄR PROFFS PÅ HEMSTÄDNING OCH KONTORSSTÄDNING.

OBS! Stycket nedan innehåller viktig information som kunden måste ta del av innan vi börjar ett samarbete. Texten utgör en del av allmänna villkor som gäller i vårt företag.

1. Har ni med er städmaterial?

Nej, kunden tillhandhåller all städmaterial och en lista på det som bör finnas hemma finner ni under fliken “städmaterial”.

2. Ska jag tänka på något inför första städtillfället?

För att städningen få korrekt effekt så är det bra att plocka undan leksaker, kläder och andra föremål på golvet som kan hindra arbetet. Se över sitt förråd med städmaterial så att en bra dammsugare finns och att alla kemikalier är tillgängliga för att personal ska uppnå bra resultat.

3. Måste jag vara hemma under städtillfället?

Nej det behöves inte, det avgör du själv.

4. Hur lång är uppsägningstiden?

Uppsägningstiden är en kalendermånad. Uppsägningen ska ske skriftlig via e-mail: kontor@cleanflat.se

  5. Hur kan jag avboka städtillfället och villkor för att avboka?

Vid avbokning av städning kunden bär kostnaderna men timmarna sparas i timbanken som sedan kan kunden använda inom 1 månad utan extra kostnad. Vi är alltid måna om våra kunder, därför är vi ett individanpassat företag. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor ang timbanken. I akutfall (sjukdom, annan) måste anmälas minst 2 timmar före planerad arbetsstart. Vid avbokning av städningen när medarbetaren är på väg, bär kunden kostnaden för den anställdes resa. Timmarna går till timbanken som sedan ska användas under närmast månad. Avbokning av städning av företags fel (anställdes sjukdom, omöjligt att hitta en vikarie etc.) resulterar i att flytta städningen till närmaste datum som matchar klienten. Förutom i timbank sparas extra timmar som en del av ersättningen för gratis användning. Antalet gratistimmar beror på antalet timmar i abonnemang. Avbokning av städning av kundens fel (ingen nyckel, avbokning av städning inte vid angiven tid, stängda dörrar etc.) resulterar i att samma avgift tas ut som för utförde tjänsten och timmar sparas inte i timbanken.

6. Får man samma personal vid varje städtillfälle?

Ja vid regelbunden hemstädning har kunden en och samma anställd. Vissa undantag som sjukdom eller semester skickar vi en vikarie efter förhandsanmälan och med kundens samtycke.

7. Måste jag lämna ut nycklar?

Nej, ifall du finns på plats vid varje städtillfälle behövs det inte. Finns flera olika nyckelrutiner och vi är båda vana vid nycklar och larm. Vi har ett nyckelkontrakt där vi binder oss att ansvara för nyckeln vid överenskommande tider för städning.

8. Jag bor lite avsides, går det ändå att få hemstädning?

Ifall man bor lite avsides där det tar mer än 1 timme kommunalt att komma fram från stadskärnan så har vi personal som åker fram med bil eller kollektivtrafik och då tillkommer det +20 kr/tim. Ring eller mejla oss för att få information ang. ditt område.

9. Vad händer om något går sönder?

Cleanflat Sverige AB har en ansvarsförsäkring som täcker skador som kan uppkomma under städningen. Alla skador ska rapporteras till oss senast 24 timmar från städtillfället. Skador som rapporteras senare än 24 timmar kommer inte att beaktas. Kommer man fram till att det är Cleanflat Sverige AB som orsakat skadan så kommer kunden att ersättas utav oss.

10. Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Vi på Cleanflat Sverige AB strävar efter att du som kund är mer än nöjd därför har vi nöjd-kund garanti. Skulle du vara missnöjd med vårat arbete så ska du kontakta oss inom 24 timmar från städtillfället så åtgärdar vi problemet så snabbt som möjligt.

11. Hur betalar jag?

Alla fakturor skickas via e-post eller via Kivra. Fakturor som inte betalas inom den angivna tiden (14 dagar) kommer vi skicka en påminnelse på med en extra avgift på 60 kronor ( 2 gånger x 60 kr ). Skulle man missa påminnelsen kan fakturan skickas till inkasso och då faktureras även RUT delen av inkassobolaget. Fakturor kommer några dagar efter utfört arbete. Regelbundna städningar faktureras en gång i månaden.

Vi lämnar nöjd kund-garanti som innebär att om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med städresultatet, kontaktar du oss inom tre dagar så försöker vi lösa problemet gemensamt.

För oss är det superviktigt att du ska vara 100% nöjd varje gång.

Kontakta oss

14 + 15 =